Gmina Hańsk

Przyjacielskie Gminy

Przedsiębiorstwa

Urząd Gminy

Odsłon : 579191
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Stanowisko ds obrony cywilnej
poniedziałek, 23 stycznia 2012 12:41

Samodzielne stanowisko pracy d/s zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, Kierownik Kancelarii Tajnej

 

W zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych

 

- Ustawa z dnia 21.11.1967r. o powszechnym obowiązku obrony RP (Dz. U. z 2004r. Nr 241, poz. 2416 z póź. zm.).

 

  1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP.

  2. Przeprowadzanie czynności związanych z wykonaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziała z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi.

  3. Występowanie do instytucji państwowych, podmiotów gospodarczych, jednostek organizacyjnych i organizacji społecznych o współdziałanie w administrowaniu rezerwami osobowymi.

  4. Organizowanie doręczania i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzonych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

  5. Wykonywanie zobowiązań na rzecz mobilizacyjnych sił zbrojnych.

  6. Na podstawie decyzji Rady Ministrów wykonywanie niezbędnych czynności w sprawie przygotowania do samoobrony.

  7. Przygotowywanie materiałów związanych z wydawaniem decyzji w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych.

  8. Wzywanie obywateli, którzy ukończyli 18 lat i przeprowadzenie ich rejestracji.

  9. Wzywanie osób do stawienia się do kwalifikacji wojskowej przed powiatową komisją lekarską.

  10. Współdziałanie z Wojewodą przy przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej.

  11. Udzielanie pomocy i informacji organom wojskowym.

  12. Prowadzenie dokumentacji Szefa Obrony Cywilnej Gminy.

  1. Kierowanie oraz koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej.

  2. Administrowanie rezerwami osobowymi.

  3. Tworzenie formacji obrony cywilnej.

  4. Wyznacza osoby wymienione w art. 142 ust. 1 pkt 2 na stanowisko komendanta formacji.

  5. Przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta w zakresie spraw objętych zakresem czynności.

  6. Przygotowanie materiałów dotyczących wydawania zaświadczeń i innych informacji wynikających z zakresu czynności.

  7. Sporządzane sprawozdań opisowych wynikających z zakresu czynności.

  8. Zastępuje w czasie urlopu i innych nieobecności:

  • pracownika na stanowisku d/s komunikacji i ochrony przeciwpożarowej.

 

 

W zakresie Kancelarii Tajnej:

  1. Bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie Gminy Hańsk.

  2. Udostępnianie lub wydawanie dokumentów poufnych i zastrzeżonych, osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa.

  3. Egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne.

  4. Kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w Kancelarii Tajnej Urzędu Gminy.

  5. Wykonywanie poleceń Pełnomocnika Ochrony.

  6. Prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom.

  7. Prowadzenie Dziennika Ewidencji Wykonanych Dokumentów.

  8. Prowadzenie Dziennika Korespondencji Dokumentów oznaczonych klauzulami „POUFNE” i „ZASTRZEŻONE”.

  9. Prowadzenie Rejestru teczek dokumentów niejawnych, dzienników i książek ewidencyjnych.

10. Przyjmuje i wysyła przesyłki i dokumenty zawierające informacje niejawne.

 

Inne zadania:

 

  1. Współpraca ze Stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi.

  2. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.)

  3. Współpraca z organizacjami sportowymi w szczególności z Hutnikiem Dubeczno i ze szkolnymi organizacjami sportowymi.

  4. Nadzór nad zadaniami w zakresie kultury fizycznej realizowanymi przy udziale zewnętrznych środków finansowych.

  5. Koordynacja spraw i zadań wynikających z ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r. Nr 13 poz. 123 z późn. zm.) oraz ustawy o kulturze fizycznej (Dz. U. z 1996r. Nr 25 poz. 113 z późn. zm.) z instytucjami, jednostkami i stowarzyszeniami działającymi na terenie gminy.

  6. Nadzór nad zadaniami w zakresie działalności kulturalnej realizowanymi przy udziale zewnętrznych środków finansowych.

  7. Pełnienie funkcji rzecznika prasowego urzędu oraz współpraca z mediami.

  8. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o funduszu sołeckim.

 

Stanisław Doliński

pok. nr 25

82 57 14 028