Samodzielne stanowisko pracy ds gospodarki komunalnej i mienia gminy
Zadania
w zakresie prawa lokalowego:
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalową i współdziałanie ze spółdzielniami mieszkaniowymi.
- Zawiadamianie o zmianach stawek czynszu najmu za lokale użytkowe i mieszkalne.
- Zarządzanie budynkami mieszkalnymi stanowiącymi własność lub współwłasność organów samorządu terytorialnego.
- Przygotowywanie materiałów w zakresie przydziału lokali i pomieszczeń zastępczych na czas oznaczony.
- Przygotowywanie materiałów w zakresie cofania przydziału lokalu mieszkalnego i użytkowego.
- Przygotowywanie materiałów w zakresie przydziału lokali w domach nie stanowiących własności samorządu terytorialnego w razie klęski żywiołowej.
W zakresie gospodarki komunalnej:
- Przygotowywanie propozycji dotyczącej zakładania, rozszerzania i zamykania cmentarzy wyznaniowych.
- Nadzór nad prawidłową eksploatacją wysypisk śmieci, ich remonty i utrzymanie.
- Zapewnienie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami, utrzymanie porządku i czystości na terenie gminy.
- Nadzór i kontrola utrzymania zieleni, parków i skwerów.
- Przygotowywanie umów na odbiór nieczystości stałych od mieszkańców gminy.
- Przygotowanie kalkulacji cen za odbiór nieczystości stałych (śmieci).
- Przygotowywanie materiałów związanych z wydawaniem opinii na temat wytwarzania odpadów niebezpiecznych oraz innych niż niebezpieczne powyżej jednego tysiąca ton przez prowadzących działalność.
- Przygotowywanie materiałów związanych z wydawaniem opinii w celu uzyskania pozwolenia przez przedsiębiorców na usuwanie, transport i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych.
- Przygotowywanie materiałów związanych w wydawaniem zezwoleń dla przedsiębiorców prowadzących działalność polegającą na usuwaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych.
W zakresie mienia komunalnego:
- Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i leśne.
- Sporządzanie projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania gruntów.
- Wykładanie projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania
- gruntów do wglądu miejscowej ludności równocześnie z wyłożeniem projektu planu zagospodarowania przestrzennego oraz zatwierdzenie projektu programu.
- Pozbawienie prawa użytkowania mienia gminnego.
- Ujawnianie prawa własności w księdze wieczystej.
- Nadzór nad prawidłową gospodarką gruntami.
- Przekazywanie nieruchomości podmiotom gospodarczym.
- Przygotowywanie materiałów w zakresie wydawania decyzji o rozwiązaniu umowy o użytkowanie wieczyste.
- Występowanie w wnioskiem o wykreślenie z księgi wieczystej długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste.
- Przygotowanie materiałów w celu wydawania decyzji o ustanowieniu, zakresie i warunkach użytkowania nieruchomości, orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania.
- Przyjmowanie wniosków o przyjęcie zbędnych nieruchomości lub ich części.
- Zlecenie wyceny nieruchomości, przygotowywanie projektów uchwał o podwyższaniu opłat rocznych za grunty.
- Przygotowywanie materiałów w zakresie ustalenia opłat rocznych za użytkowanie wieczyste , zarząd i użytkowanie nieruchomości.
- Zlecenie wyceny nieruchomości niezabudowanych i znajdujących się pod zabudową.
- Zlecenie podziału działek stanowiących własność gminy.
- Sporządzanie wykazu przeznaczonych do sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy w drodze przetargu.
W zakresie obsługi finansowej:
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych .
- Ubezpieczenie majątku gminy.
- Przygotowywanie decyzji, umów w sprawach:
- wydzierżawiania lokali użytkowych, mieszkaniowych,
- wydzierżawiania nieruchomości gminy,
- wydzierżawiania gruntów komunalnych,
- sprzedaży nieruchomości , lokali, gruntów.
- Przygotowanie decyzji w sprawie opłat za użytkowanie wieczyste.
- Przygotowanie decyzji w sprawie opłat adiacenckich.
- Pobór opłaty targowej.
Justyna Szeliga Zielińska
 |
082 5714 028 wew. 19
|
wstecz
|