Samodzielne stanowisko pracy d/s budownictwa i inwestycji, planowania przestrzennego, BHP
Zadania
W zakresie budownictwa i gospodarki komunalnej:
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przyznawania dodatków mieszkaniowych.
- Wyrażanie zgody na przebudowę lokalu.
- Wyrażanie zgody na zmianę przeznaczenia lokalu z mieszkalnego na użytkowy i z użytkowego na mieszkalny.
- Prowadzenie spraw związanych z rozbiórką budynków.
- Prowadzenie spraw związanych z eksmisją osób, które naruszyły prawo lokalowe.
- Przekwaterowanie do innego lokalu mieszkalnego osób z budynków przeznaczonych do rozbiórki lub remontu.
- Przygotowywanie i rozliczanie wniosków strukturalnych i programów pomocowych oraz innych dotacji.
- Koordynacja i prowadzenie spraw z zakresu planowanych inwestycji i remontów przez gminę.
- Nadzorowanie i kontrola inwestycji prowadzonych przez gminę oraz inwestycji zleconych przez administrację rządową w zakresie swoich obowiązków.
- Organizowanie i sprawowanie opieki nad cmentarzami wojennymi i grobami.
- Prowadzenie spraw związanych z zabytkami na terenie gminy.
W zakresie planowania przestrzennego:
- Przygotowanie projektów uchwał w sprawie opracowania miejscowych planów obszarów funkcjonalnych wykraczających poza obszar jednostki podziału administracyjnego.
- Sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów.
- Przygotowanie uchwał do założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowanie uchwał o założeniach do planu miejscowego wykraczającego poza obszar gminy.
- Udostępnianie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów tych planów do publicznego wglądu i popularyzacja ich treści.
- Przygotowanie projektów uchwał w celu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Podawanie do publicznej wiadomości o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego.
- Podawanie do publicznej wiadomości o wyłożeniu projektu planu miejscowego do publicznego wglądu.
- Dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikającym z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu.
- Przygotowywanie materiałów związanych z wydawaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy.
- Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy.
- Przygotowanie materiałów związanych z wydawaniem opinii o przeznaczeniu gruntu nieleśnego lub użytku do zalesienia.
- Sporządzanie projektów założeń do studium.
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
- Sporządzanie i prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkiem przy pracy oraz w drodze z pracy i do pracy pracowników Urzędu Gminy i dla pracowników jednostek organizacyjnych.
- Przedstawianie Wójtowi co najmniej raz w roku propozycji przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
- Bieżące informowanie Wójta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
- Przeprowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bhp w Urzędzie Gminy i podległych jednostkach.
- Udział w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych, a także przechowywanie wyników badań środowiska pracy.
- Udział w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków.
mgr inż. Bożena Mikołajczak
|
082 5714 028 wew. 15
|
wstecz
|