Samodzielne stanowisko pracy d/s obywatelskich,Zastępca Kierownika USC Zadania:
- Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
- Prowadzenie ewidencji ludności.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.
- Wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
- stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
- wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- uznaniu dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
- Sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.
- Prowadzenie ksiąg w sprawach urodzeń i zgonów w oparciu o dokonane zgłoszenia, decyzje, orzeczenia sądowe i inne dokumenty.
- Wystawianie zaświadczeń i odpisów.
- Prowadzenie i uwierzytelnianie odpisów z ksiąg małżeństw, urodzeń i zgonów.
- Prowadzenie akt zbiorowych do akt stanu cywilnego.
- Wydawanie decyzji z zakresu USC.
- Wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw: o ewidencji ludności i dowodach osobistych; prawo o aktach stanu cywilnego; o zmianie imion i nazwisk; kodeks rodzinny i opiekuńczy; prawo o zgromadzeniach.
- Opracowywanie wniosków do odznaczeń dla osób za długoletnie pożycie małżeńskie.
- Aktualizacja stałego rejestru wyborców.
Zadania własne:
- Koordynacja spraw związanych z powszechnym spisem ludności.
Teresa Chudaś
| 082 5714 028 wew. 18 |
wstecz
|